Akcja Miejskiego
Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i miejskiej gazety „Echo
Miasta”, której celem jest promocja uprzejmości i kultury
wśród pasażerów trwa już ponad dwa tygodnie. W tym czasie
doczekała się ona licznych komentarzy wśród pasażerów i
dziennikarzy. Jedno można powiedzieć na pewno - akcja
wzbudziła olbrzymie emocje. Inicjatywa MPK i "Echa Miasta"
spotkała się z licznymi komentarzami zarówno wśród pasażerów
jak i wśród dziennikarzy. Z opinii jakie wysłali do nas
krakowianie wynika, że akcja promująca życzliwość jest jak
najbardziej potrzebna.
Przypomnijmy. Na 101 monitorach w 53 autobusach kursujących na najpopularniejszych liniach, od soboty 26 stycznia są wyświetlane krótkie historie w formie komiksu zachęcające do ustępowania miejsca w tramwajach i autobusach osobom starszym. Ale nie tylko. Również matkom z małymi dziećmi na rękach oraz niepełnosprawnym. Nawet najnowocześniejszy tramwaj czy autobus nie sprawi, że takie osoby będą zadowolone z podróży, jeżeli zabraknie dla nich miejsca siedzącego. Stąd apel przede wszystkim do ludzi młodych i zdrowych, aby podczas podróży miejskim transportem zauważali oni starsze osoby i starali się im ustępować miejsca.
MPK w Krakowie od wielu lat realizuje inwestycje, które zwiększają komfort przejazdu pasażerom. Mamy nadzieję, że akcja „Bądź życzliwy” sprawi, że krakowianom, a przede wszystkim osobom starszym, matkom z małymi dziećmi oraz osobom niepełnosprawnym będzie się jeszcze wygodniej podróżowało naszymi tramwajami i autobusami.