7 listopada 2018 - materiał archiwalny
7 listopada 2018 - materiał archiwalny

Zarząd MPK SA w Krakowie już po raz dziesiąty wyróżnił najlepszych pracowników wśród motorniczych i kierowców MPK wręczając im specjalne odznaki „Lidera Jakości”. W tym roku te wyróżnienia trafiły do pięciu osób.

Odznaki „Lidera Jakości” otrzymali: Robert Lachman z zajezdni autobusowej Bieńczyce, Krzysztof Górnisiewicz z zajezdni autobusowej Płaszów, Krzysztof Tota z zajezdni autobusowej Wola Duchacka, Andrzej Szymczyk z zajezdni tramwajowej Nowa Huta i Edward Słaboński z zajezdni tramwajowej Podgórze.

Do tytułu „Lidera Jakości” było także nominowanych kolejnych sześć osób: Łukasz Biela (zajezdnia tramwajowa Nowa Huta), Janusz Więckowski (zajezdnia tramwajowa Podgórze), Paweł Korabik (zajezdnia autobusowa Bieńczyce), Kamil Kowalski (zajezdnia autobusowa Wola Duchacka), Leszek Wierzbicki (zajezdnia autobusowa Płaszów) i Maciej Machniewicz (inspektor ruchu MPK).

- Wszystkim nagrodzonym należą się duże gratulacje, bo tytuł „Lidera Jakości” zdobywają najlepsi pracownicy poszczególnych zajezdni tramwajowych i autobusowych. Są to osoby, które wzorowo wywiązywały się ze swoich obowiązków, nie spowodowały kolizji, ani wypadku. Co więcej, na ich pracę nie poskarżył się żaden z pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej – powiedział Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes MPK SA w Krakowie ds. Zarządzania Przewozami.

Gratulacje dla najlepszych kierowców i motorniczych przesłał również Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.

Poza tymi osobami wyróżnienia oraz pisma od Prezydenta Krakowa trafiły także do motorniczych i kierowców, którzy podczas swojej pracy pomogli w odnalezieniu zaginionych osób (Renata Sędor, Kamil Kurowski), zareagowali gdy w tramwaju podróżowały agresywne osoby (Mateusz Mularczyk) oraz udzielali pierwszej pomocy rannym (Izabella Tomana, Małgorzata Rozborska, Maciej Wrona, Dariusz Duda, Marcin Wejrzanowski, Henryk Nawara).

- Cieszę się, że możemy docenić i nagrodzić nie tylko te osoby, które bez zarzutu wykonują swoje służbowe obowiązki, ale także tych, którzy są gotowi zatrzymać autobus, tramwaj, aby przyjść z pomocą rannemu pasażerowi czy też pomóc w odnalezieniu zagubionych osób  – mówił podczas spotkania Mariusz Szałkowski, wiceprezes MPK SA w Krakowie ds. Eksploatacji i Rozwoju.

Przypomnijmy, że odznaka „Lider Jakości” po raz pierwszy została przyznana w 2009 roku. Trzeba podkreślić, że otrzymanie odznaki „Lidera Jakości” wcale nie jest proste.  Lider to osoba, która dba o bezpieczeństwo i komfort wszystkich pasażerów.  Dlatego właśnie nagrody nie może otrzymać ktoś, kto spowodował kolizję lub wypadek. Ponadto przed przyznaniem wyróżnienia bardzo skrupulatnie jest oceniana kultura zachowania i komunikowania się z pasażerami oraz dyspozycyjność. W sumie do tej pory takie odznaki trafiły do prawie 60 pracowników MPK SA.

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.