15 listopada 2019 - materiał archiwalny
15 listopada 2019 - materiał archiwalny

Zarząd MPK SA w Krakowie już po raz 11 wyróżnił najlepszych pracowników wśród motorniczych i kierowców wręczając im specjalne odznaki „Lidera Jakości”.

Otrzymały je osoby, które nie spowodowały ani jednej kolizji lub wypadku, wyróżniające się kulturą zachowania i komunikowania się z pasażerami oraz dyspozycyjnością. W tym roku odznaki „Lidera Jakości” otrzymali: Robert Nosek z zajezdni autobusowej Bieńczyce, Piotr Trojański z zajezdni autobusowej Płaszów, Witalij Furyk z zajezdni autobusowej Wola Duchacka, Piotr Żywiński z zajezdni tramwajowej Nowa Huta i Janusz Więckowski z zajezdni tramwajowej Podgórze.

Do tytułu „Lidera Jakości” było nominowanych kolejnych sześć osób: Artur Budek (zajezdnia tramwajowa Nowa Huta), Tomasz Stępień (zajezdnia tramwajowa Podgórze), Michał Domagała (zajezdnia autobusowa Bieńczyce), Artur Furko (zajezdnia autobusowa Wola Duchacka), Tadeusz Strzeboński (zajezdnia autobusowa Płaszów) i Janusz Warchoł (inspektor ruchu MPK). Tym osobom bardzo niewiele zabrakło, aby cieszyć się z odznaki lidera.

- Wszystkim nagrodzonym należą się duże gratulacje, bo tytuł „Lidera Jakości” wcale nie jest łatwo zdobyć. W sumie do tej pory, a więc przez 11 lat istnienia tej odznaki trafiły one do zaledwie 65 pracowników MPK SA. Nic dziwnego, że są to najlepsi pracownicy poszczególnych zajezdni tramwajowych i autobusowych. Są to osoby, które wzorowo wywiązywały się ze swoich obowiązków, a na ich pracę nie poskarżył się żaden z pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej – powiedział Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes MPK SA w Krakowie ds. Zarządzania Przewozami.

Poza tymi osobami wyróżnienia oraz nagrody otrzymali również prowadzący, którzy wykazali się dużą empatią i profesjonalizmem udzielając pomocy innym osobom. Pisemne gratulacje przesłał im Prezydenta Krakowa Jacek Majchrowski. Postawy gratulował im również obecny na spotkaniu Jacek Cholewa, I Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie. 

Wyróżnienia otrzymali kierowcy i motorniczowie MPK:

- Monika Szczepańska i Rafał Banaś, którzy podczas swojej pracy pomogli w odnalezieniu zaginionych osób,

- Izabella Tomana za udzielenie pomocy pobitej osobie,

- Damian Szynal, który udzielił pierwszej pomocy potrąconej na przejściu dla pieszych osobie

- Grzegorz Zięba, który zachował zimną krew i zablokował drogę kierowcy samochodu jadącego prosto na osoby przechodzące przez przejście dla pieszych

- Krzysztof Kruszyna i Piotr Zych, za reakcję w trudnej sytuacji, gdy zauważyli podejmowaną przez mężczyznę próbę samobójczą.

- Bardzo doceniam postawę każdej z tych osób. Pomimo trudnych sytuacji reagowali profesjonalnie i odważnie, aby przyjść z pomocą rannemu pasażerowi czy też pomóc w odnalezieniu zaginionych, a nawet ratując życie drugiej osobie  – mówił podczas spotkania Jacek Cholewa, I Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie.

Galeria

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.