23 lipca 2008 - materiał archiwalny

We wrześniu w Krakowie rozpocznie się kampania promocyjna transportu publicznego i projektów unijnych zrealizowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowało projekty unijne warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze zostały zmodernizowane ulice i torowiska, zakupiono nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje oraz uruchomiono system Krakowskiej Karty Miejskiej. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje.

MPK S.A. w Krakowie jako spółka prawa handlowego chce wykorzystać wszystkie możliwości jakie ma, aby potrzebne dla Krakowa pieniądze udało się pozyskać. Jednym z nich jest promocja transportu publicznego w Krakowie. Krakowski przewoźnik jest jednym z najlepszych w Polsce, ma najwięcej niskopodłogowych pojazdów, w tym roku kupi 45 nowoczesnych, klimatyzowanych autobusów i jak wynika z przeprowadzonych badań cieszy się dużym zaufaniem pasażerów. Warto to pokazać, ponieważ dzięki temu udowadniamy europejskim ekspertom, że Kraków potrafi dobrze wykorzystać pieniądze, które dostaje z Unii. Stąd decyzja o przeprowadzeniu kampanii promocyjnej transportu publicznego w Krakowie oraz zrealizowanych unijnych projektów.

Jednocześnie MPK S.A. od trzech miesięcy nie jest już jedynym przewoźnikiem w Krakowie. Na trzech liniach autobusowych pasażerów przewozi bowiem prywatne przedsiębiorstwo. Zgodnie z polityką władz miasta rynek przewoźników w Krakowie ma być konkurencyjny i coraz lepszy. Kampania promocyjna ma pokazać, że MPK S.A. jest firmą nowoczesną i dynamiczną, która nie tylko zapewnia odpowiednio wysoki standard przewozu pasażerów, ale jednocześnie potrafi również zdobywać unijne fundusze na ważne dla miasta inwestycje.

Kampania promocyjna MPK S.A. wpisuje się również w założenia polityki Komisji Europejskiej,  czyli tzw. Zielonej Księgi zatytułowanej „W kierunku nowej kultury mobilności w mieście”. Jej głównym założeniem jest m.in. bezpieczny i odpowiednio ochraniany transport miejski, dostępny dla wszystkich obywateli Europy. Kampania promocja ma na celu pokazanie tego aspektu krakowskiej komunikacji.

Finansowanie kampanii odbywa się ze środków pozyskanych ze sprzedaży reklam na pojazdach MPK S.A.

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.