Rośnie zainteresowanie autobusem na telefon. Usługa, którą w ramach europejskiego programu unijnego Civitas Caravel wprowadziło w lipcu 2007 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, ma szansę objąć swoim zasięgiem kolejne obszary miasta. Obecnie po autobus mogą zadzwonić mieszkańcy Rybitw i Przewozu. Być może jednak w przyszłości zielone autobusy wyjadą także na ulice Dzielnicy XVII. Na ten temat dyskutowali w czwartek, 2 października, radni tej dzielnicy.
- Jesteśmy bardzo zainteresowani usługą autobusu na telefon i zastanawiamy się na możliwością uruchomienia jej na naszym terenie. Na pewno takie rozwiązanie wpłynęłoby na lepsze skomunikowanie naszego terenu – mówił Aleksander Zdziebko, zastępca przewodniczącego Dzielnicy XVII.
Czy jest szansa, aby tele-bus jeździł po terenie Nowej Huty?
- Usługa autobusu na telefon dobrze się przyjęła na Rybitwach. Obecnie planuje się nawet zwiększenie obszaru, po którym będzie kursował tele-bus w tym rejonie miasta. Z usługi korzysta coraz więcej ludzi. To dowodzi, że jak najbardziej jest szansa na to, aby ta usługa pojawiła się również na innych trenach Krakowa – wyjaśnia Adrian Obuchowicz, kierownik Działu Projektowania Przewozów i Analiz Eksploatacyjnych MPK S.A., odpowiedzialny za uruchomienie tele-busa.
- Bardzo cieszy mnie zainteresowanie Dzielnicy XVII autobusem na telefon. Jesteśmy chętni, aby pomóc przy wdrożeniu tej usługi na innych obszarach miasta – dodaje Obuchowicz.
Tele-bus w liczbach:
Tele-bus przewiózł już prawie 21 tys. pasażerów
Każdego miesiąca korzysta z niego ok. 1800 pasażerów.
Jak zamówić autobus na telefon?
Czytaj na www.mpk.krakow.pl