16 marca 2009 - materiał archiwalny

Przed uruchomieniem usługi mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. We wtorek i czwartek odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A., Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli na czym polega usługa tele-busa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.

Płaszów to kolejny po Rybitwach i Przewozie obszar miasta, po którym charakterystyczne, zielone autobusy będą bez rozkładów jazdy i stałych tras przewozić pasażerów. Rozszerzenie tej usługi na teren Płaszowa zdecydowanie poprawi wewnętrzną komunikację w tej części miasta.

Mieszkańcom o wiele łatwiej będzie dojechać do szkół, aptek, ośrodków zdrowia czy urzędów pocztowych.

Tele-bus dojedzie również do przystanku Płaszów Tunel. To na pewno ucieszy tych pasażerów, którzy korzystają z połączeń kolejowych z dworca PKP w Płaszowie.

Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.

Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 125, 127, 148, 157, 158 oraz 198.

Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.

Zasady zamawiania tele-busa:

- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży

- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).

Najnowsze

4 sierpnia 2025
Miasto w Twoim zasięgu – pobierz aplikację mKraków
Krakowskie Centrum Kontaktu, rozkład jazdy komunikacji miejskiej, możliwość opłacenia parkingu i zakupu biletów okresowych ze zniżką Karty Krakowskiej oraz mapa obiektów sportowych. To tylko niektóre z usług dostępnych w nowej aplikacji mobilnej mKraków. Dziś, 4 sierpnia odbyła się premiera najnowszej wersji aplikacji.
3 sierpnia 2025
Weekend z Krakowską Linią Muzealną
W ramach trwającego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej w sobotę, 2 sierpnia, na ulice Krakowa wyjechała specjalna linia tramwajowa nr 68. Zabytkowymi wagonami można było podróżować krakowskimi ulicami wieczorem – od około godziny 18.00 do 23.30.
1 sierpnia 2025
MPK w Krakowie podpisało aneks do umowy zwiększający wartość dotacji na tramwaje do 351 mln zł
W środę, 30 lipca, MPK w Krakowie podpisało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych aneks do umowy, przyznający bezzwrotną dotację w wysokości ponad 351 mln zł do zakupu tramwajów Lajkonik II. Środki finansowe mają trafić do Krakowa z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
1 sierpnia 2025
Kraków pamięta o Powstaniu Warszawskim
W tym roku obchodzimy 81. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego i akcji „Burza”. W piątek, 1 sierpnia, o 17.00 w godzinie „W”, w całej Polsce, w tym Krakowie, zawyją syreny. Z tej okazji Kraków zostanie udekorowany flagami państwowymi, miejskimi oraz Unii Europejskiej.
30 lipca 2025
Zmiany w Obszarze Płatnego Parkowania: nowe stawki, zniżki dla mieszkańców
Od 4 sierpnia w Krakowie zmienia się system opłat za parkowanie. Miasto wprowadza progresywną taryfę w Obszarze Płatnego Parkowania, która uzależnia wysokość stawek od czasu postoju oraz podstrefy (A, B lub C). Nowe zasady mają zachęcić do rotacji pojazdów i skrócenia czasu zajmowania miejsc parkingowych.
29 lipca 2025
Ironman 70.3 Kraków: Utrudnienia w ruchu i zamknięcia ulic
Już w ten weekend 2–3 sierpnia odbędą się zawody triatlonowe Ironman 70.3 Kraków. W związku z przygotowaniem i przeprowadzeniem wydarzenia, na terenie miasta będą obowiązywać zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Z myślą o mieszkańcach, którzy w tym czasie planują przemieszczanie się na terenie miasta, przygotowano infolinię oraz aplikację, które pomogą w skutecznym dotarciu do celu.