7 października 2022 - materiał archiwalny
7 października 2022 - materiał archiwalny

Z myślą o osobach korzystających z krakowskiej komunikacji miejskiej MPK SA wprowadziło kolejne udogodnienia na stronie Elektronicznego Konta Pasażera  dostępnego pod adresem https://ekp.mpk.krakow.pl.

Do tej pory każdy, kto zarejestrował się już na tym portalu miał możliwość zakupu tylko biletu okresowego „5+1” oraz biletów w aplikacji mKKM. Od tej pory nie będzie już  tych ograniczeń. Do tych funkcji zostały bowiem dodane nowe funkcje, które umożliwią zakup każdego rodzaju biletu zapisywanego na każdym nośniku, bez konieczności przychodzenia do Punktu Sprzedaży Biletów. Możliwy będzie także samodzielny zwrot tych biletów na stronie internetowej oraz złożenie wniosku o wydanie nośnika plastikowego.

Jedocześnie Elektroniczne Konto Pasażera  przejęło wszystkie funkcjonalności dostępne dotychczas na stronie eBilet - https://ebilet.kkm.krakow.pl/ebilet. Tym samym strona eBilet będzie działać tylko do połowy października. Po tym terminie dotychczasowi użytkownicy tego adresu będą przekierowywani pod nowy adres, gdzie będą mogli się zarejestrować, dołączyć do swojego konta posiadane nośniki biletów i nabywać oraz obsługiwać bilety okresowe (nadal nie będzie możliwości migrowania biletów między posiadanymi nośnikami, a bilet mieszkańca będzie można nabywać wyłącznie na nośnikach zgłoszonych we wniosku o Kartę Krakowską).

Strona eKP jest portalem, który docelowo będzie pełnił funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępna poprzez stronę internetową i jej zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

Portal będzie rozwijany. Wkrótce planowane jest wdrożenie kolejnych udogodnień dla użytkowników eKP:

·         Prezentacja pełnej historii biletów dla każdego nośnika podłączonego do konta pasażera

·         Dostęp do szczegółowej historii zdarzeń dla każdego zakupionego biletu (np. zakup, płatność, zapisywanie biletu w automacie, zwrot, zmiany linii, przenoszenie na inny nośnik, zwroty środków płatniczych)

·         Pobieranie faktur dla transakcji zrealizowanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy

Jednocześnie wszystkich pasażerów zachęcamy do pobrania ze sklepów internetowych Google oraz Apple, bezpłatnej aplikacji mKKM. Aplikacja daje możliwość wygodnego i łatwego zakupu każdego rodzaju biletu okresowego. Podczas kontroli biletów wystarczy okazać w smartfonie specjalny kod generowany automatycznie przez aplikację. Bilety zakupione w mKKM będą widoczne na Elektronicznym Koncie Pasażera. Wystarczy tyko dołączyć ten nośnik do swojego konta. Zwracamy uwagę, że strona Elektroniczne Konto Pasażera nie będzie umożliwiać powiązania zakupionego biletu ze smartfonem a tym samym za jej pomocą nie będzie możliwości okazania biletu do kontroli.

Jak założyć konto na eKP można zobaczyć tutaj

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.