22 grudnia 2022 - materiał archiwalny
22 grudnia 2022 - materiał archiwalny

Pasażerowie w Krakowie mają coraz mniej powodów, aby odwiedzać Punkty Sprzedaży Biletów. Wszystko dzięki wprowadzeniu przez MPK SA w Krakowie nowych funkcji na stronie elektronicznego Konta Pasażera, która jest dostępna pod adresem https://ekp.mpk.krakow.pl.

Od 21 grudnia pasażerowie nie muszą już wysyłać do MPK maila z prośbą o przesłanie faktury za kupowane bilety. Mogą ją samodzielnie pobrać na portalu eKP. Taka możliwość będzie dotyczyć biletów okresowych kupowanych w okresie ostatnich trzech miesięcy. Faktury będzie można pobierać także na firmę, pod warunkiem posiadania konta w eKP.

Kolejne udogodnienie na pewno spodoba się pasażerom, którzy kupują bilety okresowe na jedną linię. Od teraz nie trzeba już przychodzić do PSB, aby na tym bilecie zmienić numer linii. Będą to mogli samodzielnie zrobić na portalu eKP (warunkiem jest brak zapisanego biletu na karcie plastikowej).  

Równie  istotna dla wielu pasażerów będzie także możliwość zmiany nośnika, na którym kupują bilety. Portal eKP daje bowiem możliwość samodzielnej zmiany tego nośnika z aplikacji na kartę plastikową lub odwrotnie (zmiana nie będzie możliwa, jeżeli bilet będzie fizycznie zapisany na karcie plastikowej). W przypadku osób, które są zameldowane w Krakowie i płacą tu podatki zmiana jest możliwa między nośnikami biletu wskazanymi we wniosku o przyznanie statusu mieszkańca, a więc z aplikacji mKK na plastikową Kartą Krakowską lub odwrotnie. 

Użytkownicy eKP zyskali także dostęp do historii zakupu wszystkich swoich biletów okresowych zapisanych na każdym z nośników, zarówno elektronicznych jak i kartach plastikowych. Dotyczy to m.in. zakupu, płatności, zapisywania biletu w automacie, zwrotu, zmiany linii, przenoszenia na inny nośnik, zwrotów środków płatniczych.

Przypominamy, że dzięki eKP pasażer sam może zwrócić bilet okresowy przy zachowaniu obowiązujących zasad (zwrot biletu okresowego jest możliwy na 16 dni przed końcem jego ważności).

Strona eKP jest portalem, który pełnił funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępna poprzez stronę internetową i jej zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.