17 kwietnia 2024 - materiał archiwalny
17 kwietnia 2024 - materiał archiwalny

We wtorek, 16 kwietnia Artur Buszek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa spotkał się z kierowcą autobusu MPK SA w Krakowie Marcinem Ćwierzem w Urzędzie Miasta Krakowa. Powodem tego spotkania była pełna empatii postawa pracownika krakowskiego przewoźnika, który 3 kwietnia podczas prowadzenia autobusu linii nr 130 nie pozostał obojętny, gdy zauważył potrzebującą pomocy seniorkę. Kobieta opuściła szpital, była ubrana w samą piżamę i okryta kocem. Miała także duże problemy z pamięcią. Prowadzący MPK od razu zgłosił to dyspozytorom ruchu MPK i poprosił o wezwanie Straży Miejskiej. Dzięki temu zagubiona seniorka mogła liczyć na szybką i niezbędną pomoc.

Właśnie ta znakomita postawa kierowcy MPK, Marcina Ćwierza zwróciła uwagę Artura Buszka, wiceprzewodniczącego Rady Miasta Krakowa. Podczas osobistego spotkania złożył mu serdeczne gratulacje i wyrazy uznania za świadomą reakcję i udzielenie pomocy potrzebującej kobiecie.

- Osoby starsze są ostoją i mądrością naszego społeczeństwa, często jednak napotykają na swojej drodze liczne trudności. Związane są one z ich wiekiem, stanem zdrowia, czy innymi zewnętrznymi czynnikami. Doceniam zarówno fakt przekazania starszej Pani pod skrzydła patrolu Straży Miejskiej, jak też Pana pełną empatii i zaangażowania wzorową postawę. Udowodnił Pan, że praca kierowcy autobusu jest pełna wyzwań, wymaga zarówno koncentracji, jak też wiedzy, szybkości w działaniu oraz wielkiej odpowiedzialności za bezpieczeństwo pasażerów – napisał w swoim liście Artur Buszek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa.

Warto podkreślić, że MPK SA w Krakowie każdego roku nagradza swoich pracowników za ich postawę, ratowanie życia, pomoc osobom zaginionym, starszym, dzieciom. Zachowanie kierowców, motorniczych i inspektorów ruchu zasługuje na uznanie tym bardziej, że często są oni jednymi osobami, które reagują i interesują się losem tych, którzy tej pomocy potrzebują.

Najnowsze

4 sierpnia 2025
Miasto w Twoim zasięgu – pobierz aplikację mKraków
Krakowskie Centrum Kontaktu, rozkład jazdy komunikacji miejskiej, możliwość opłacenia parkingu i zakupu biletów okresowych ze zniżką Karty Krakowskiej oraz mapa obiektów sportowych. To tylko niektóre z usług dostępnych w nowej aplikacji mobilnej mKraków. Dziś, 4 sierpnia odbyła się premiera najnowszej wersji aplikacji.
3 sierpnia 2025
Weekend z Krakowską Linią Muzealną
W ramach trwającego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej w sobotę, 2 sierpnia, na ulice Krakowa wyjechała specjalna linia tramwajowa nr 68. Zabytkowymi wagonami można było podróżować krakowskimi ulicami wieczorem – od około godziny 18.00 do 23.30.
1 sierpnia 2025
MPK w Krakowie podpisało aneks do umowy zwiększający wartość dotacji na tramwaje do 351 mln zł
W środę, 30 lipca, MPK w Krakowie podpisało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych aneks do umowy, przyznający bezzwrotną dotację w wysokości ponad 351 mln zł do zakupu tramwajów Lajkonik II. Środki finansowe mają trafić do Krakowa z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
1 sierpnia 2025
Kraków pamięta o Powstaniu Warszawskim
W tym roku obchodzimy 81. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego i akcji „Burza”. W piątek, 1 sierpnia, o 17.00 w godzinie „W”, w całej Polsce, w tym Krakowie, zawyją syreny. Z tej okazji Kraków zostanie udekorowany flagami państwowymi, miejskimi oraz Unii Europejskiej.
30 lipca 2025
Zmiany w Obszarze Płatnego Parkowania: nowe stawki, zniżki dla mieszkańców
Od 4 sierpnia w Krakowie zmienia się system opłat za parkowanie. Miasto wprowadza progresywną taryfę w Obszarze Płatnego Parkowania, która uzależnia wysokość stawek od czasu postoju oraz podstrefy (A, B lub C). Nowe zasady mają zachęcić do rotacji pojazdów i skrócenia czasu zajmowania miejsc parkingowych.
29 lipca 2025
Ironman 70.3 Kraków: Utrudnienia w ruchu i zamknięcia ulic
Już w ten weekend 2–3 sierpnia odbędą się zawody triatlonowe Ironman 70.3 Kraków. W związku z przygotowaniem i przeprowadzeniem wydarzenia, na terenie miasta będą obowiązywać zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Z myślą o mieszkańcach, którzy w tym czasie planują przemieszczanie się na terenie miasta, przygotowano infolinię oraz aplikację, które pomogą w skutecznym dotarciu do celu.