Wręczenie nagrody dla kierownika Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta W trakcie wręczania nagrody dla kierownika Stacji Obsługi Autobusów Płaszów Wręczenie nagrody dla kierownika Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka W trakcie wręczania nagrody dla kierownika Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka
14 listopada 2024 - materiał archiwalny
14 listopada 2024 - materiał archiwalny

Mamy rozstrzygnięcie kolejnej edycji konkursu organizowanego przez MPK SA w Krakowie, którego celem jest poprawa warunków pracy, systematyczne utrzymanie na stanowiskach porządku i czystości oraz zmniejszenie liczby wypadków przy pracy.

Pierwsze miejsce i tytuł Najlepszej Stacji Obsługi w MPK SA w Krakowie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy za ostatnie pół roku, zdobyła Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka. Drugie miejsce uzyskała Stacja Obsługi Autobusów Płaszów, a trzecie Stacja Obsługi Tramwajów Nowa Huta. Kolejne miejsca zajęły Stacja Obsługi Tramwajów Podgórze, Stacja Obsługi Autobusów Bieńczyce oraz Stacja Obsługi i Remontów.

W okresie trwania konkursu była przeprowadzana regularna ocena każdej z pięciu stacji tramwajowych i autobusowych oraz Stacji Obsługi i Remontów. Oceniana była m.in. czystość, a także ład i porządek na stanowiskach pracy. Komisja sprawdzała także m.in. stan apteczek pierwszej pomocy, a także dostęp do hydrantów, oznakowanie i dostęp do dróg ewakuacyjnych.

Oficjalne podsumowanie konkursu i wręczenie nagród dla kierowników tych obiektów odbyło się 14 listopada (czwartek) w siedzibie MPK SA w Krakowie przy ul. J. Brożka 3. Dyplomy i nagrody finansowe dla zwycięzców wręczył Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA. Kierownik najlepszej stacji, Tomasz Moździerz, otrzymał także specjalną statuetkę, którą wręczyli przedstawiciele dwóch związków zawodowych funkcjonujących w MPK SA w Krakowie – Piotr Jurczyk, przewodniczący NSZZ Solidarność oraz Robert Nagraba, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej.  Bardzo dobrych wyników w konkursie gratulował wszystkim kierownikom stacji Sławomir Suchoszek, Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy.  

Konkurs na najlepszą stację obsługi organizowany w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie ma już ponad 50-letnią tradycję. Kierownicy trzech najlepszych stacji otrzymują nagrody finansowe, które są przeznaczane na inwestycje poprawiające warunki pracy. Dzięki nim zostanie m.in. doświetlona hala napraw autobusów, pracownicy zyskają specjalne nalewaki do oleju, zamontowana zostanie klimatyzacja w pokoju pracowników zaplecza, a dla zatrudnionych ostatnio nowych pracowników zaplecza będą kupione szafki z narzędziami.

Galeria

Najnowsze

19 grudnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”
Jest już nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Piszemy w nim o zakończonych obchodach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. To była okazja, aby podziękować pracownikom MPK z najdłuższym stażem oraz honorowym krwiodawcom. To dzięki nim udało nam się wspólnie oddać w 2025 roku z okazji jubileuszu pond 160 litrów krwi! W nowym numerze znajdziecie także informacje o podpisaniu nowej umowy na dostawę długich, ponad 43-metrowych tramwajów oraz oddaniu nowej hali w nowohuckiej zajezdni tramwajowej z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
17 grudnia 2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów w okresie świątecznym
Okres świąteczno-noworoczny oznacza zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Specjalne rozkłady jazdy będą obowiązywać od 22 grudnia do 6 stycznia.
16 grudnia 2025
Kraków gotowy do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
System obsługi Strefy Czystego Transportu w Krakowie jest już dostępny z urządzeń stacjonarnych i przenośnych na stronie internetowej sct.zdmk.krakow.pl, jak również w aplikacji mKraków. W kolejnych tygodniach pojawią się jego kolejne funkcjonalności. Od 15 grudnia otwarto z kolei Punkty Obsługi Mieszkańców. SCT zacznie obowiązywać 1 stycznia 2026 r.
15 grudnia 2025
MPK w Krakowie z certyfikatem najwyższego standardu rzetelności i odpowiedzialności biznesowej
Kapituła Certyfikatu Eksperta Odpowiedzialności, która działa w imieniu International Business Organization (IBO), przyznała MPK w Krakowie certyfikat nadawany firmom wyróżniającym się najwyższymi standardami rzetelności i odpowiedzialności biznesowej. Jak napisał w swoim oświadczeniu przewodniczący Kapituły, krakowski przewoźnik cechuje się stabilną sytuacją finansową, brakiem zaległości oraz pozytywnymi opiniami klientów i partnerów, co stanowi potwierdzenie profesjonalizmu oraz etyki działania.
11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.