W odpowiedzi na wnioski naszych pasażerów, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnością wzroku, MPK w Krakowie uruchomiło nową stronę internetową. To co zwraca od razu uwagę to jej zmieniony w porównaniu do poprzedniej wersji strony, nowoczesny i przyjazny wygląd. Jednak najistotniejsze zmiany dotyczą nowych funkcjonalności portalu krakowskiego przewoźnika.
Należy podkreślić, że nowa strona internetowa MPK jest przygotowana z myślą o tym, aby wszyscy pasażerowie mogli tam znaleźć każdą potrzebną dla nich informację związaną z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w Krakowie i aglomeracji. Duże wymagania przed wykonawcą strony zostały postawione w kwestii dostosowania jej dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych pasażerów to osoby niewidome i słabowidzące. Dlatego zależało nam, aby mogły one korzystać z naszej strony internetowej i w łatwy sposób docierać do interesujących ich kwestii. Nowa strona internetowa przeszła szczegółowy audyt dostępności, tzw. WCAG i została pozytywnie oceniona.
Jesteśmy przekonani, że z funkcjonalności nowej strony internetowej będą zadowoleni wszyscy pasażerowie. Z myślą o ułatwieniu im planowania podróży została przez nas przygotowana wyszukiwarka połączeń. Daje ona możliwość:
- wyszukania najlepszego połączenia w Krakowie i aglomeracji zarówno z konkretnego przystanku jak i adresu
- wyszukane połączenie będzie także przedstawione graficznie na mapie
- to co bardzo istotne, planowanie będzie uwzględniać realne czasy odjazdów z przystanków tramwajów i autobusów
- dla tych, którzy korzystają najczęściej z kilku połączeń została stworzona możliwość ich dodania do ulubionych. Nie trzeba ich będzie wtedy za każdym razem wyszukiwać z całej listy numerów - wystarczy je wybrać z zakładki Ulubione.
Dla pasażerów zmieniliśmy także wygląd i sposób prezentowania rozkładów jazdy. Teraz dokładne godziny odjazdów z przystanków dla poszczególnych linii będą powiązane z komunikatami. Jeżeli jakaś linia będzie zmieniać trasę ze względu np. na remont, to pasażer sprawdzając rozkład dla tej linii od razu zobaczy informacje na ten temat. Wszystko po to, aby nikt nie był zaskoczony zmianą w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Zmiany na nowej stronię będą także dotyczyć relacji z naszym otoczeniem biznesowym:
- przedsiębiorcy zainteresowani reklamą na naszych pojazdach znacznie łatwiej pozyskają informacje o dostępnych typach pojazdów, gdzie można prezentować reklamy oraz sami będą mogli dopasować ofertę do swoich oczekiwań, także tych finansowych.
- w nowy sposób będą także prezentowane informacje dla firm i dostawców zainteresowanych publikowanymi przez MPK w Krakowie zamówieniami.
- na nowej stronie zmieni się także prezentacja ofert pracy.
Zmiana wyglądu strony i pojawienie się nowych funkcjonalności nie zmienia naszego podejścia do kontaktu z naszymi pasażerami. Na portalu będzie cały czas dostępny formularz dla naszych pasażerów, dzięki któremu mogą zgłosić swoje uwagi do funkcjonowania MPK w Krakowie.
Mamy nadzieję, że nowa strona internetowa spełni oczekiwania naszych pasażerów. Na jej uruchomieniu w tym roku zależało nam szczególnie, ponieważ MPK w Krakowie w 2025 roku obchodzi jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej.
Za przygotowanie nowej strony odpowiada krakowska firma Amistad Mobile, której oferta zwyciężyła w przetargu ogłoszonym przez MPK w Krakowie w ubiegłym roku.