Wagon typu N – Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowy, Chorzów; Wagon silnikowy typu N nr 26 (1956 r.)
W 1989 w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie podjęto decyzję o dokonaniu gruntownej odbudowy wagonu z przywróceniem dwukierunkowej funkcjonalności. W latach 1989 – 1992 zadania uratowania wagonu przed całkowitym zniszczeniem podjęli się z długoletnim stażem pracownicy Miejskiego Zakładu Napraw Tramwajów Sp. z o.o. w Krakowie. W chwili obecnej przypomina siermiężność rozwiązań konstrukcyjnych lat 50-tych, ale i funkcjonalność, dobrze wypełniając lukę braku taboru, nie tylko w okresie powojennym bowiem w Krakowie wagony tego typu eksploatowane były do 1988 roku.
Przekazany do Norymbergii w roku 1992, powrócił w roku 2006, po 14 latach do Krakowa.
DANE TECHNICZNE N nr 26
Wielkość |
Wagon jednoczłonowy |
Rodzaj |
Silnikowy, dwukierunkowy, wysokopodłogowy |
Długość |
10 400 mm |
Szerokość |
2 167 mm |
Wysokość nadwozia |
3 140 mm |
Rozstaw osi |
3 000 mm |
Masa własna |
14 000 kg |
Miejsca ogółem |
96 |
Miejsca siedzące |
16 |
Wysokość podłogi |
945/765 mm |
Silniki |
2x60 kW |
Średnica kół tocznych |
800 mm |