Wagon typu PN2 – Zjednoczone Fabryki Maszyn, Kotłów i Wagonów L. Zieleniewski & Fitzner i Gamper Fabryka Sanocka; Wagon doczepny typu PN2 nr 530 (1938 r.)

Krakowska Miejska Kolej Elektryczna  S.A. w roku 1937 zamówiło 10 przyczep i 18 wagonów silnikowych, przyczepy do Krakowa zostały dostarczone w 1938 roku. Wagony szybko zyskały dobra opinię zarówno wśród motorniczych, pracowników zaplecza technicznego jak i pasażerów. Jak na czasy, w których były użytkowane uznane były za bardzo nowoczesne, zastosowano w nich podwójne odsprężynowanie pudła od wózka i wózka od osi, co znacznie poprawiło elastyczność wagonu i komfort przewożonych pasażerów. Pojazdy te były pierwszymi wagonami tramwajowymi w Krakowie wyposażonymi w ogrzewanie wnętrza. Wagony użytkowane na linii do 1976 roku.     

W 1989 roku przystąpiono do odbudowy i rekonstrukcji wagonu w Miejskim Zakładzie Naprawy Tramwajów. Odbudowę zakończono w roku 1992, przywracając waloru wagonu liniowego z lat 30 XX wieku. W polaczeniu z wagonem silnikowym nr 87 stanowi charakterystyczny skład Krakowski, jeżdżący po ulicach Krakowa.

 

DANE TECHNICZNE PN2 nr 530

Wielkość

Wagon jednoczłonowy

Rodzaj

doczepny, jednokierunkowy, wysokopodłogowy

Długość

10 900 mm

Szerokość

2 210 mm

Wysokość nadwozia

3 215 mm

Rozstaw osi

3 000 mm

Masa własna

8 300 kg

Miejsca ogółem

60

Miejsca siedzące

20

Wysokość podłogi

945/765 mm

Średnica kół tocznych

750 mm