Od wtorku, 23 marca zostaną wprowadzone kolejne ograniczenia w ruchu na ul. Lipskiej. W związku z przebudową tej ulicy i poszerzaniem jej do trzech pasów, zamknięta zostanie północna jezdnia, od ul. Rzebika do ul. Saskiej. W tym czasie kierowcy w kierunku miasta będą jeździć objazdem przez ul. Rzebika i Przewóz. W kierunku przeciwnym, do Płaszowa, ruch będzie się odbywał bez zmian, ul. Lipską.
W związku z tymi ograniczeniami zmienią się także trasy przejazdu autobusów. Linie 108, 125, 185, 224 oraz linia nocna 605 - w kierunku Rybitw będą kursować normalnie. W kierunku przeciwnym pojadą trasą objazdową przez ul. Przewóz z pominięciem przystanku Płaszów. Autobusy tych linii będą się dodatkowo zatrzymywać na przystanku Szczecińska. Po zmienionej trasie będzie także kursowała linia nr 125. W kierunku Płaszowa: od skrzyżowania Lipska, Przewóz, Rzebika (tj. od przystanku Lipska) do przystanku końcowego i początkowego Płaszów, będzie kursować po trasie okrężnej: ulicą Przewóz i Saską. Na trasie okrężnej autobusy będą się zatrzymywać na przystankach o nazwie Szczecińska i Saska. Powrót z przystanku początkowego Płaszów w kierunku Mistrzejowic będzie bez zmiany trasy i przystanków (tj. ul. Lipską).
Przypomnijmy, że od 4 marca trwają utrudnienia na ul. Nowohuckiej. Dla kierowców została zamknięta jezdnia w kierunku Nowej Huty. Ruch odbywa się tylko po dwóch pasach jedni w kierunku ul. Wielickiej, po jednym pasie w każdym kierunku. Zwężenie zostało wprowadzone od zjazdu z estakady nad ul. Wielicką aż do stacji Orlenu przed skrzyżowaniem z ul. Nowohuckiej z ul. Saską.
W związku z tymi ograniczenia na ul. Nowohuckiej zmieniła się także organizacja ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Nowohuckiej, Klimeckiego i Płaszowskiej:
Utrudnienia w rejonie ul. Nowohuckiej i Lipskiej to efekt rozpoczęcia prac przy budowie nowej linii tramwajowej, która połączy rondo Grzegórzeckie z ul. Golikówka. Linia będzie miała 4,2 km długości, na jej trasie będzie siedem przystanków. Tramwaje na całej długości linii pojadą wydzielonym torowiskiem. Budowa nowej linii do Płaszowa to tylko jedna z trzech inwestycji realizowanych w unijnym projekcie Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II. Połowa środków w tym projekcie pochodzi z unijnych funduszy.