11 maja 2010 - materiał archiwalny

W artykule Bartosza Piłata „Nowy tor przeszkód na ulicy Długiej” (Gazeta Wyborcza, 11.05.2010) zostały podane niezweryfikowane i nieprawdziwe informacje:

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

 

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Najnowsze

18 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowy ramowe na dostawę 190 nowych autobusów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało umowy ramowe z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz PKO Leasing na dostawę łącznie 190 nowoczesnych autobusów z silnikami spalinowymi spełniającymi normę Euro 6. Umowy te obejmują dostawy czterech typów pojazdów.
18 czerwca 2025
Najlepszymi motorniczymi w Krakowie są kobiety
W drugim dniu konkursu „Bezpieczna jazda komunikacją miejską” rywalizowali motorniczowie, elektromechanicy i inspektorzy ruchu. Spośród 12 motorniczych najlepiej z wszystkimi zadaniami poradziła sobie Ewa Miśtal i to ona została najlepszym motorniczym w Krakowie. Puchar dla zwyciężczyni konkursu, ufundowany przez Komendanta Miejskiego Policji, wręczył podinsp. Tomasz Jemczura, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.
18 czerwca 2025
Historyczne tramwaje z Poznania, Warszawy i Wrocławia na Krakowskiej Linii Muzealnej
Już w najbliższą niedzielę, 22 czerwca miłośnicy komunikacji miejskiej i historii będą mieli niepowtarzalną okazję przejechać się zabytkowymi tramwajami z trzech różnych miast Polski. W tramach Krakowskiej Linii Muzealnej na trasę wyjadą historyczne składy wypożyczone z Warszawy, Poznania i Wrocławia. Szczególną atrakcją będzie tramwaj z końca XIX wieku z Poznania!
17 czerwca 2025
Najlepszym kierowcą atobusu MPK w Krakowie został Mateusz Mucha
Najlepszym kierowcą autobusu w 21. edycji konkursu „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, który odbył się we wtorek 17 czerwca na terenie zajezdni autobusowej Płaszów, został Mateusz Mucha. To on najlepiej poradził sobie z testem z przepisów ruchu drogowego oraz zadaniami praktycznymi, zdobywając najwięcej punktów. Mateusz pracuje w MPK w Krakowie jako kierowca autobusu od 8 lat. Drugie miejsce w konkursie zajął Piotr Przyjemski (zajezdnia Bieńczyce), a trzecie Dominik Pajdak (zajezdnia Płaszów).
16 czerwca 2025
Skawina świętowała 50 lat Miejskiej Komunikacji Autobusowej
W sobotę, 14 czerwca 2025 r., gmina Skawina świętowała 50-lecie Miejskiej Komunikacji Autobusowej. Z tej okazji zaplanowano obchody z udziałem mieszkańców. Swój udział w obchodach miało także MPK w Krakowie. To właśnie historyczne autobusy krakowskiego przewoźnika, Jelcz 272MEX i SAN H01, były jedną z atrakcji tego okrągłego jubileuszu.
15 czerwca 2025
Akcja „Bezpieczny Powrót” w nocnych tramwajach
W nocy z piątku na sobotę (13/14 czerwca) w nocnych tramwajach po raz kolejny została przeprowadzona akcja „Bezpieczny Powrót”. Inspektorzy ruchu MPK oraz krakowscy policjanci znów razem pracowali, aby dbać o bezpieczeństwo pasażerów podróżujących tramwajami w godzinach nocnych. Zwracali też uwagę na kierowców samochodów i ich stosunek do przepisów ruchu drogowego w rejonie linii tramwajowych.