Pierwszy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid został wprowadzony do eksploatacji w grudniu 2014 roku. Był to autobus demonstracyjny producenta. Ten autobus ma napęd hybrydowy szeregowy. Kolejne autobusy hybrydowe wprowadzono do eksploatacji w grudniu 2016 roku. Idea napędu hybrydowego polega na optymalizacji momentu napędowego silnika spalinowego i elektrycznego oraz możliwości rekuperacji energii hamowania.

Silnik spalinowy napędza prądnicę, która zasila silnik elektryczny. Podczas hamowania energia hamowania rekuperacyjnego silników elektrycznych jest gromadzona w akumulatorach i kondensatorach. oprócz tego w pojazdach występuje automatyczna skrzynia biegów, która załącza również bezpośredni tradycyjny napęd silnika spalinowego za pomocą automatycznej skrzyni biegów ALISSON.

SOLARIS URBINO 18 Hybrid

Wielkość

-

Mega, niskopodłogowy, 6*2

Rodzaj

-

niskopodłogowy

Długość

mm

18000

Szerokość

mm

2550

Wysokość

mm

3300

Rozstaw osi

mm

5130+6770

Masa własna

kg

17850

Masa całkowita

kg

28000

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

142

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

43+1

Wysokość podłogi między osiami

mm

silnik

CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 94kW

Usytuowanie silnika

-

tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo

Galeria