Pierwszy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid został wprowadzony do eksploatacji w grudniu 2014 roku. Był to autobus demonstracyjny producenta. Ten autobus ma napęd hybrydowy szeregowy. Kolejne autobusy hybrydowe wprowadzono do eksploatacji w grudniu 2016 roku. Idea napędu hybrydowego polega na optymalizacji momentu napędowego silnika spalinowego i elektrycznego oraz możliwości rekuperacji energii hamowania.
Silnik spalinowy napędza prądnicę, która zasila silnik elektryczny. Podczas hamowania energia hamowania rekuperacyjnego silników elektrycznych jest gromadzona w akumulatorach i kondensatorach. oprócz tego w pojazdach występuje automatyczna skrzynia biegów, która załącza również bezpośredni tradycyjny napęd silnika spalinowego za pomocą automatycznej skrzyni biegów ALISSON.
SOLARIS URBINO 18 Hybrid
Wielkość |
- |
Mega, niskopodłogowy, 6*2 |
Rodzaj |
- |
niskopodłogowy |
Długość |
mm |
18000 |
Szerokość |
mm |
2550 |
Wysokość |
mm |
3300 |
Rozstaw osi |
mm |
5130+6770 |
Masa własna |
kg |
17850 |
Masa całkowita |
kg |
28000 |
Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie |
pas. |
142 |
Miejsca siedzące nominalnie |
pas. |
43+1 |
Wysokość podłogi między osiami |
mm |
|
silnik |
|
CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 94kW |
Usytuowanie silnika |
- |
tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo |