Wagony typu E1 zostały wyprodukowane w zakładach Bombardier-Rotax oraz Simmering-Graz-Pauker AG w latach 1966 – 1977. Ich jedynym odbiorcą było przedsiębiorstwo tramwajowe w Wiedniu. Podobnie jak wagony z Norymbergi były produkowane w kooperacji z niemiecką firmą Duewag. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych wyposażenie elektryczne wagonów poddano głębokiej modernizacji wprowadzając wiele układów automatycznych i elektronicznych do sterowania wagonów dzięki czemu uzyskano dużo lepsze warunki bezpieczeństwa pasażerów i pracy motorniczego. Zastosowano m. in. automatyczny układ rozruchowy GEAMATIC, fotokomórki w drzwiach i blokady uniemożliwiające rozruch przy otwartych drzwiach. Pierwsze wagony MPK SA w Krakowie wprowadziło do ruchu w 2004 roku. Wagon nr 101 jest wymalowany na wzór oryginalnego w Wiedniu. Każdy zakupiony wagon przed oddaniem do ruchu jest modernizowany - przede wszystkim wnętrze pojazdu w celu poprawy komfortu podróżowania. Równocześnie kupowane są wagony doczepne c3 jeżdżące w składach wraz z wagonami E1 obsługując linie o większym napełnieniu. Choć starsze od wagonów silnikowych po modernizacji nie odbiegają od pojazdów silnikowych.

Dane techniczne wagonów:

Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

Wagon E1

Wielkość

-

Wagon silnikowy dwuczłonowy

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

Długość

mm

19711

Szerokość

mm

2200

Wysokość nadwozia

mm

3200

Rozstaw czopów skrętu

mm

6000

Rozstaw osi

mm

1800

Masa własna

kg

24000

Masa całkowita

kg

35000

Miejsca ogółem

pas.

151

Miejsca siedzące

pas.

33

Wysokość podłogi

mm

897

Silniki

2*150 kW

Średnica kół tocznych

mm

654

Wagon C3

Wielkość

-

Wagon pojedynczy doczepny

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

Długość

mm

14100

Szerokość

mm

2200

Wysokość nadwozia

mm

3200

Rozstaw czopów skrętu

mm

6000

Rozstaw osi

mm

1900

Masa własna

kg

11580

Masa całkowita

kg

21500

Miejsca ogółem

pas.

138

Miejsca siedzące

pas.

28

Wysokość podłogi

mm

890

Silniki

-

Średnica kół tocznych

mm

654

Galeria