29 czerwca 2015 - materiał archiwalny
29 czerwca 2015 - materiał archiwalny

W poniedziałek, 29 czerwca Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa przyjechał do zajezdni tramwajowej Podgórze, aby zobaczyć nowy tramwaj dostarczony przez firmę PESA Bydgoszcz SA. Rozwiązania zastosowane w tramwaju przedstawił Prezydentowi Krakowa Tomasz Zaboklicki, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz SA.

Przedstawiciel producenta podkreślił, że MPK SA postawiło bydgoskiej fabryce wysokie wymagania, w których widać bardzo dużą troskę o komfort pasażerów a jednocześnie wysokie kwalifikacje i dużą wiedzę techniczną pracowników krakowskiego przewoźnika. Potwierdził, że pod tym względem jest to dla niego bardzo trudny kontrakt. Tym bardziej, że na przygotowanie 36 nowych tramwajów nie zostało dużo czasu.

- Czuję pewnego rodzaju niedosyt, że tak długo czekaliśmy na przyznanie środków unijnych na ten projekt, co wydłużyło podpisanie umowy o prawie siedem miesięcy – przypomniał Tomasz Zaboklicki, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz SA.

W walkę o przyznanie środków unijnych na zakup nowych tramwajów do Krakowa osobiście zaangażował się w ubiegłym roku Prezydent Jacek Majchrowski, który podczas wizyty w zajezdni tramwajowej potwierdził, że nie miał wątpliwości, że ostatecznie projekt uda się zrealizować.

- Nawet przez chwilę w to nie wątpiłem. Byłem pewien, że na ten projekt pieniądze uda nam się zdobyć i nie myliłem się – mówił Jacek Majchrowski.

Jednocześnie zapewnił, że jest zadowolony z rozstrzygnięcia przetargu i z tego, że to właśnie firma z Bydgoszczy, która produkuje tramwaje dla wielu miast Polski i Europy dostarczy nowe tramwaje.

Przedstawiciele PESA Bydgoszcz SA przypomnieli, że krakowski tramwaj jest wyjątkowy, a zastosowane w nim rozwiązania wynikają z troską o wysoki komfort podróżowania.

- Cała konstrukcja i długość tramwaju jest wyjątkowa. Zazwyczaj producenci korzystają z pewnych wcześniejszych rozwiązań. „Krakowiak” jest zupełnie nowym pojazdem, przygotowanym wyłącznie z myślą o mieszkańcach Krakowa – mówił Tomasz Zaboklicki.

Podczas wizyty Prezydent Krakowa zwrócił uwagę na przygotowane wewnątrz tramwaju specjalne miejsca dla rowerów, dodatkowe miejsca na bagaż oraz miejsce, gdzie można doładować telefony komórkowe.

Galeria

Najnowsze

6 sierpnia 2025
Historyczne autobusy i tramwaje znów wyjadą na ulice Krakowa
Przed nami kolejny weekend z Krakowską Linią Muzealną. Tym razem w niedzielę, 10 sierpnia, oprócz tramwajowej linii nr 0 na krakowskich ulicach pojawią się zabytkowe autobusy.
4 sierpnia 2025
Miasto w Twoim zasięgu – pobierz aplikację mKraków
Krakowskie Centrum Kontaktu, rozkład jazdy komunikacji miejskiej, możliwość opłacenia parkingu i zakupu biletów okresowych ze zniżką Karty Krakowskiej oraz mapa obiektów sportowych. To tylko niektóre z usług dostępnych w nowej aplikacji mobilnej mKraków. Dziś, 4 sierpnia odbyła się premiera najnowszej wersji aplikacji.
3 sierpnia 2025
Weekend z Krakowską Linią Muzealną
W ramach trwającego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej w sobotę, 2 sierpnia, na ulice Krakowa wyjechała specjalna linia tramwajowa nr 68. Zabytkowymi wagonami można było podróżować krakowskimi ulicami wieczorem – od około godziny 18.00 do 23.30.
1 sierpnia 2025
MPK w Krakowie podpisało aneks do umowy zwiększający wartość dotacji na tramwaje do 351 mln zł
W środę, 30 lipca, MPK w Krakowie podpisało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych aneks do umowy, przyznający bezzwrotną dotację w wysokości ponad 351 mln zł do zakupu tramwajów Lajkonik II. Środki finansowe mają trafić do Krakowa z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
1 sierpnia 2025
Kraków pamięta o Powstaniu Warszawskim
W tym roku obchodzimy 81. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego i akcji „Burza”. W piątek, 1 sierpnia, o 17.00 w godzinie „W”, w całej Polsce, w tym Krakowie, zawyją syreny. Z tej okazji Kraków zostanie udekorowany flagami państwowymi, miejskimi oraz Unii Europejskiej.
30 lipca 2025
Zmiany w Obszarze Płatnego Parkowania: nowe stawki, zniżki dla mieszkańców
Od 4 sierpnia w Krakowie zmienia się system opłat za parkowanie. Miasto wprowadza progresywną taryfę w Obszarze Płatnego Parkowania, która uzależnia wysokość stawek od czasu postoju oraz podstrefy (A, B lub C). Nowe zasady mają zachęcić do rotacji pojazdów i skrócenia czasu zajmowania miejsc parkingowych.