GT6 - MAN AG, Nurnberg, Niemcy
GT6-187
Przegubowy wagon serii 300 pochodzący z Norymbergi. Serię tych wagonów MPK w Krakowie kupował od 1993 roku systematycznie zastępując nimi starsze pojazdy produkcji Konstalu. Przegubowe wagony wyprodukowane w Norymberdze pod względem technicznym zbieżne są ze starszymi wagonami T4. Z początkiem XXI wieku część wagonów tego typu przeszła w Krakowie głęboką modernizację wnętrza. Ostanie, te zmienione pojazdy, są eksploatowane przez zajezdnię w Podgórzu. Wagon 187 pomalowany na oryginalny beżowy kolor zachowany jest w pierwotnym wyposażeniu. Dodatkowo pojazd wyposażony jest w pokładowe nagłośnienie oraz wyjście 220V ułatwiające organizację spotkań w tramwaju.
DANE TECHNICZNE GT6
| Wielkość | Wagon silnikowy dwuczłonowy |
| Rodzaj | wysokopodłogowy |
| Długość | 20100 mm |
| Szerokość | 2350 mm |
| Wysokość nadwozia | 3350 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | 6000 mm |
| Rozstaw osi | 1800 mm |
| Masa własna | 23000 kg |
| Masa całkowita | 36000 kg |
| Miejsca ogółem | 186 |
| Miejsca siedzące | 42 |
| Wysokość podłogi | 885 mm |
| Silniki (moc ciągła) | 2*120 kW |
| Średnica kół tocznych | 670 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania