Wagon typu N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów
Wagon silnikowy typu N nr 20 (1956 r.)
W ciągu kilkudziesięciu lat eksploatacji wagony tramwajowe przechodziły wiele remontów i modernizacji, ale największe zmiany zostały wprowadzone na początku lat siedemdziesiątych XX wieku. Z uwagi na wprowadzenie pętli służących do nawracania wagonów zrezygnowano z dwukierunkowości pojazdów co zainicjowało wprowadzenie wielu zmian we wnętrzu pojazdu. Ze względów bezpieczeństwa wprowadzono elektrycznie zamykane drzwi, a konduktorów zastąpiły automaty do sprzedaży biletów i kasowniki. Wnętrze wagonu jak i jego oznakowanie odpowiada wyposażeniu końca lat siedemdziesiątych XX wieku.
DANE TECHNICZNE N
| Wielkość | Wagon jednoczłonowy | 
| Rodzaj | Silnikowy , jednokierunkowy, wysokopodłogowy | 
| Długość | 10 400 mm | 
| Szerokość | 2 167 mm | 
| Wysokość nadwozia | 3 140 mm | 
| Rozstaw czopów skrętu | - | 
| Rozstaw osi | 3 000 mm | 
| Masa własna | 14 000 kg | 
| Masa całkowita | 20 600 kg | 
| Miejsca ogółem | 96 | 
| Miejsca siedzące | 16 | 
| Wysokość podłogi | 945/765 mm | 
| Silniki | 2x60 kW | 
| Średnica kół tocznych | 800 mm | 
 English
  Tele-bus
  Do poczytania