27 kwietnia 2016 - materiał archiwalny
27 kwietnia 2016 - materiał archiwalny

W środę, 27 kwietnia przedstawiciele krakowskiego przewoźnika i firmy Solaris Bus&Coach SA podpisali umowę na dostawę do Krakowa 12 niskopodłogowych autobusów hybrydowych o długości 18 metrów. Wartość tego kontraktu to 25.200.008 zł netto. Oferta firmy z Bolechowa była jedyną, jaka wpłynęła do MPK SA w przetargu, który został ogłoszony w grudniu 2015 roku.

W środę, 27 kwietnia przedstawiciele krakowskiego przewoźnika i firmy Solaris Bus&Coach SA podpisali umowę na dostawę do Krakowa 12 niskopodłogowych autobusów hybrydowych o długości 18 metrów. Wartość tego kontraktu to 25.200.008 zł netto. Oferta firmy z Bolechowa była jedyną, jaka wpłynęła do MPK SA w przetargu, który został ogłoszony w grudniu 2015 roku.

Warto podkreślić, że autobusy hybrydowe marki Solaris były  pierwszymi serynie produkowanymi pojazdami tego typu w Europie. Po raz pierwszy zostały zaprezentowane w 2006 roku.

Największą zaletą zamówionych przez MPK SA autobusów jest napęd hybrydowy  łączący silnik elektryczny i spalinowy spełniający najwyższe europejskie normy ochrony środowiska Euro 6. Pojazdy będą nie tylko przyjazne dla środowisk, ale także zapewnią komfortowy i bezpieczny przejazd pasażerom. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, automaty biletowe i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Zgodnie podpisaną umową producent będzie miał 7 miesięcy na dostarczenie autobusów, co oznacza, że hybrydy pojawią się w Krakowie jeszcze przed końcem roku.

Warto przypomnieć, że krakowski przewoźnik podpisał już umowę na dofinansowanie projektu zakupu 107 autobusów, w tym 12 autobusów hybrydowych. Zawarcie tej umowy gwarantuje, że MPK SA w Krakowie otrzyma z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 ponad 115,7 mln zł, co stanowi 85 proc. kwalifikowanych kosztów zakupu 107 nowych, przyjaznych dla środowiska autobusów i 12 nowoczesnych automatów biletowych.

Oprócz autobusów hybrydowych MPK SA w ramach tego projektu kupuje 60 autobusów 12-metrowych, 20 autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania oraz 15 autobusów typu midi o długości ok. 8,5 m.

Najnowsze

18 sierpnia 2025
Kraków inwestuje w nowoczesne tramwaje – umowa na 30 nowych dwukierunkowych wagonów podpisana
Mieszkańcy Krakowa już wkrótce będą podróżować wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Stanie się to możliwe dzięki umowie podpisanej 18 sierpnia w gabinecie prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego, przez zarządy MPK w Krakowie i firmy PESA Bydgoszcz SA. Kontrakt obejmuje dostawę 30 nowych dwukierunkowych tramwajów o długości ponad 33 m. Jest to pierwsza we współczesnej historii MPK dostawa nowych wagonów dwukierunkowych do Krakowa.
17 sierpnia 2025
Długi weekend z historycznymi pojazdami na KLM
Historyczne pojazdy z kolekcji MPK wyjechały na krakowskie ulice wyjątkowo w dwa dni - w piątek i niedzielę. W ramach Krakowskiej Linii Muzealnej oprócz zabytkowych tramwajów wyjechały także historyczne Nyski.
11 sierpnia 2025
Krakowskie obwarzanki w zabytkowym tramwaju we Wrocławiu
W niedzielę, 10 sierpnia pracownicy MPK w Krakowie częstowali wrocławian krakowskim tradycyjnym przysmakiem – obwarzankami. Robili to w tramwaju sprzed 100 lat, który w ramach wymiany na okres wakacyjny trafił do Wrocławia.
10 sierpnia 2025
Historyczne autobusy i tramwaje wyjechały na ulice Krakowa
W niedzielę, 10 sierpnia, oprócz tramwajowej linii nr 0 na krakowskich ulicach pojawiły się zabytkowe autobusy.
4 sierpnia 2025
Miasto w Twoim zasięgu – pobierz aplikację mKraków
Krakowskie Centrum Kontaktu, rozkład jazdy komunikacji miejskiej, możliwość opłacenia parkingu i zakupu biletów okresowych ze zniżką Karty Krakowskiej oraz mapa obiektów sportowych. To tylko niektóre z usług dostępnych w nowej aplikacji mobilnej mKraków. Dziś, 4 sierpnia odbyła się premiera najnowszej wersji aplikacji.
3 sierpnia 2025
Weekend z Krakowską Linią Muzealną
W ramach trwającego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej w sobotę, 2 sierpnia, na ulice Krakowa wyjechała specjalna linia tramwajowa nr 68. Zabytkowymi wagonami można było podróżować krakowskimi ulicami wieczorem – od około godziny 18.00 do 23.30.