Wagon typu PN2 - Sanocka Fabryka Wagonów, Sanok
Przyczepa tramwajowa typu PN2 nr 524 (1938 r.)
Wagony SN2 i PN2 dostarczone do Krakowa w 1938 i 1939 roku szybko ujawniły poważną wadę – pękanie delikatnej ramy wózka. Na podstawie obserwacji wprowadzono liczne zmiany, które z filigranowego wózka stworzyły optycznie ciężki element. Wagony PN2 w ciągu swej służby wielokrotnie były modernizowane. W tramwaju numer 524 zachowane zostały wszelkie zmiany wprowadzone w czasie użytkowania. Jego oznaczenie i wyposażenie odpowiada schyłkowi lat 60-tych XX wieku.
Zniszczony II wojną kraj wymagał dużych dostaw prostych w budowie wagonów tramwajowych. We wszystkich polskich fabrykach rozpoczęto produkcję zunifikowanego wagonu typu N. Niezwykle prosty w budowie i eksploatacji tramwaj z powodzeniem spełnił swe zadanie. Niezwykle dużą wadą wagonu była jego dużą masa, większa od innych podobnych eksploatowanych konstrukcji , co powodowało szybkie niszczenie torowisk budowanych według dawnych mniej wymagających zasad. Wagon nr 26 został odbudowany w 1992 roku i przekazany do Muzeum Tramwajów w Norymberdze skąd powrócił do Krakowa po 15 latach.
DANE TECHNICZNE PN2
| Wielkość | Wagon doczepny jednoczłonowy dwukierunkowy | 
| Rodzaj | wysokopodłogowy | 
| Długość | 10900 mm | 
| Szerokość | 2200 mm | 
| Wysokość nadwozia | 3250 mm | 
| Rozstaw czopów skrętu | - | 
| Rozstaw osi | 3000 mm | 
| Masa własna | 8300 kg | 
| Masa całkowita | 13500 kg | 
| Miejsca ogółem | 74 | 
| Miejsca siedzące | 24 | 
| Wysokość podłogi | 850 mm | 
| Silniki | - | 
| Średnica kół tocznych | 750 mm | 
 English
  Tele-bus
  Do poczytania