Wagon typu PN3 - Maschinenfabrik Augsburg Nurnberg, Niemcy
Przyczepa tramwajowa typu PN3 nr 555 (1909 r.)
W 1941 roku do Krakowa sprowadzono wiele wagonów z niemieckich miast. Gdzie indziej zbędne, tu miały rozwiązać podstawowe problemy komunikacyjne. Obok wagonów silnikowych z Norymbergi sprowadzone zostały 23 wagony doczepne serii 300. Pochodzące z 1909 roku niewielkie wagony dopełniły swej egzystencji na krakowskich ulicach w niezwykle trudnych warunkach eksploatacji. Ostatni został skreślony z inwentarza w 1959 roku. Po wycofaniu z ruchu służyły jako magazyny czy element placu zabaw. Zrekonstruowany wagon odpowiada pierwotnemu wyglądowi z wieloma zmianami wprowadzonymi w trakcie użytkowania w Krakowie.
DANE TECHNICZNE PN3
| Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
| Rodzaj | Przyczepa, dwukierunkowa, wysokopodłogowa |
| Długość | 6 600 mm |
| Szerokość | 2 040 mm |
| Wysokość nadwozia | 3 015 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | - |
| Rozstaw osi | 2 500 mm |
| Masa własna | 3 500 kg |
| Masa całkowita | 6 250 kg |
| Miejsca ogółem | 40 |
| Miejsca siedzące | 16 |
| Wysokość podłogi | 850/730 mm |
| Silniki | - |
| Średnica kół tocznych | 800 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania