Wagon typu SN1 - Fabryka Wagonów i Maszyn, Sanok
Wagon silnikowy typu SN1 nr 37 (1912 r.)
Pierwszy normalnotorowy tramwaj Krakowski włączony do eksploatacji w 1913 roku. Seria 25 wagonów silnikowych wraz z podobnymi 15-oma pojazdami zbudowanymi w Krakowie eksploatowana była do końca lat 60-tych XX wieku. Pierwsze egzemplarze, w tym historyczny o numerze 37 podzielone były na dwie klasy ścianą wewnątrz wagonu. Wagon o budowie samonośnej tzn. pudło wagonu stanowi integralną część z elementami jezdnymi. Eksploatowany w ruchu liniowym do roku 1968. Poddany głębokiej rekonstrukcji w latach 50-tych i kompleksowej rekonstrukcji w roku 1995 - odbudowie przywracającej jego formę pierwotną, prezentującą okazałość i elegancję.
DANE TECHNICZNE SN1
| Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
| Rodzaj | Silnikowy, dwukierunkowy, wysokopodłogowy |
| Długość | 10 650 mm |
| Szerokość | 2 270 mm |
| Wysokość nadwozia | 3 390 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | - |
| Rozstaw osi | 3 600 mm |
| Masa własna | 13 200 kg |
| Masa całkowita | 17 400 kg |
| Miejsca ogółem | 61 |
| Miejsca siedzące | 24 |
| Wysokość podłogi | 730 mm |
| Silniki | 2x40 kW |
| Średnica kół tocznych | 850 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania