Portal został stworzony z myślą o osobach korzystających z krakowskiej komunikacji miejskiej. Elektroniczne Konto Pasażera jest dostępne pod adresem: https://ekp.mpk.krakow.pl. Strona eKP jest portalem, który pełni funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępna poprzez stronę internetową i jej zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

Każdy użytkownik tego portalu ma możliwość zakupu każdego rodzaju biletu zapisywanego na każdym nośniku, bez konieczności przychodzenia do punktu sprzedaży biletów z wyjątkiem tzw. biletów specjalnych: socjalnego, aktywizującego dla osób bezrobotnych, wolnej jazdy. Te wyżej wymienione sprzedawane (wydawane) są w POP-ach, po przedstawieniu uprawniającej do nich dokumentacji. Możliwy jest także samodzielny zwrot tych biletów na stronie internetowej (z wyjątkiem zapisanego na nośniku plastikowym) oraz złożenie wniosku o wydanie nośnika plastikowego.

Portal pozwala m.in. na:
- zakup biletu okresowego „5+1” oraz biletów w aplikacji mKKM
- prezentację pełnej historii biletów dla każdego nośnika podłączonego do konta pasażera
- dostęp do szczegółowej historii zdarzeń dla każdego zakupionego biletu (np. zakup, płatność, zapisywanie biletu w automacie, zwrot, zmiany linii, przenoszenie na inny nośnik, zwroty środków płatniczych).

Wideo